Ha magánemberként TikTok sikerre vágysz, akkor légy bátor és kezdd el! Mindenkinek érdemes megpróbálnia, akiben van motiváció. Nem árt, ha szeretsz videókban szerepelni, de egy kis kreativitással ez is megkerülhető. Vannak például csatornák, ahol a szerző keze látszódik (pl. főzős videók) vagy egyáltalán nem szerepel (pl. házi kedvenc csatornája). Céges felhasználóknál más a helyzet, mert nekik különösen mérlegelniük kell a befektetett energia várható megtérülését.
Akiknek bűn lenne kihagyni a TikTok jelenlétet: azok a cégek, akiknek a célcsoportja a 13-25 év közötti fiatalok. Nekik ez egy tökéletes lehetőség arra, hogy elérjék a potenciális vásárlókat.
Az idősebb célcsoportnak értékesítő cégek számára is tartogat lehetőségeket a TikTok. Ennek két feltétele van:
- hosszútávra terveznek (céljuk, hogy a cég 1-2 év múlva is fennmaradjon és sikeres legyen)
- felhasználóknak értékesítenek (nem pedig más cégeknek)
A korán kezdők hatalmas előnnyel indulnak. A lényeg, hogy amikor a vásárlóidat is elkapja a TikTok-láz, a cégednek legyen már egy követő bázisa és feltöltött tartalmai. Miért jó ez? Az emberek bizonyítottan azokat a profilokat követik be inkább, akiknek sok követőjük van (a szociálpszichológiában ez az úgynevezett csoportnyomás heurisztikája: „amit sokan szeretnek, az jó”). Kezdd el most, amíg még ingyen el lehet érni a közönségedet!
A célcsoportod előtt érkezni jó, de a legfontosabb, hogy a konkurencia előtt érkezz meg a platformra. Ha nem így teszel, nagyon sok pénzzel tudod megvásárolni később a neked megfelelő pozíciót. Képzeld csak el: amikor ők belépnek a versenybe, neked már 10-20-50 vagy akár 100 ezer elhivatott követőd lesz, akik lájkjaikkal és hozzászólásaikkal előrébb juttatnak a megjelenítési listán. Így a TikTok-újoncok a te videóidat látják majd először.